Küzdelmek, csalódások, problémák. Hamilton utcáin hatalmas kavarodások keletkeztek. Talán így lehetne jellemezni nagyon röviden a hétvége eseményeit. Az idény eddigi két legstabilabb csapatán kívül kiszámíthatatlan volt, ki hol végez mind a kvalifikáción, mind a versenyen, főleg a szigorú pályaszabályoknak köszönhetően.
A pálya híres magas kerékvetőiről, széles és rövid utcai részeiről, idén leginkább arról lesz emlékezetes, hogy a pályán, közepén található “tripla” sikán-t ki vágta át hatszor. Egy viszonylag új lézeres berendezés segítségével nézik a versenybírók ki az, aki vágja a pályán található egyik kulcsfontosságú részt (Emlékezhetünk tavaly Surfers Paradise-ban mekkora balhé volt a vágások miatt).
Mielőtt ezzel foglalkoznánk, nézzük meg mi történt az első futam előtt.
A gyakorlások továbbra is leginkább azt mutatták, hogy a Ford-os csapatok, leginkább a gyári FPR (Ford Performance Racing) stabilan erős, mondhatni erősebb mint a Holden-es csapatok.
Az első kvalifikáción is látszódott ez, hisz a TOP 10 “Shootout” részbe hét Ford jutott be, Will Davison-nal az élen.
A TOP 10-es szakaszban ez megváltozott, hisz végül a gyári Holden csapat versenyzője Garth Tander szerezte meg a pole pozíciót, mögötte az ifjú új-zélandi titán, Shane van Gisbergen, majd David Reynolds indulhatott. Whincup a negyedik helyet szerezte meg, Davison hatodik, csapattársa Winterbottom pedig csak a tízedik helyről kezdhette meg az 59 körös száguldást.
Az első futam startja kissé kaotikus volt, rögtön az elején összeakadt Reynolds, Tander, és van Gisbergen, amit a többiek ki is használtak. A futamot csak egy Safety Car-os periódus zavarta meg, amikor Alexandre Prémat az egyik bukótérben állt le autójával, műszaki hiba miatt.
A futam nem tartogatott különleges meglepetéseket, viszont döntő befolyást gyakorolt, hogy ki hányszor vágja le a korábban már említett sikánt, amit a versenybírók a hatodik vágásnál azonnal box utca áthajtásos büntetéssel kívánták értékelni. Valamint elég sok volt a műszaki hiba, leginkább a felfüggesztések voltak a bűnösök. Ez a bizonyos “tripla” sikán egy nagyon gyors kanyar kombináció, amin szinte átrepülnek a versenyzők, és mivel magasak a kerékvetők, így ha pár centit tévednek a kanyar kijáraton, szabályosan elrepíti őket, a földet érkezésnél pedig hatalmas terhelést kell kibírnia a rugóknak, ami/amik a sokadik ilyen erősebb földet érkezésnél egyszerűen eltörik/eltörnek.
A versenyen a Ford sebességfölénye erősen érződött, az FPR csapat taktikája pedig kifizetődött, hisz a futamot Will Davison nyerte, mögötte Jamie Whincup, majd Garth Tander végzett a dobogón.
Helyezés |
Csapat |
Versenyző |
Márka |
Szerzett pontok |
1 |
Trading Post FPR Ford | Will Davison |
Ford |
150 |
2 |
TeamVodafone | Jamie Whincup |
Holden |
138 |
3 |
Holden Racing Team | Garth Tander |
Holden |
129 |
4 |
Team Vodafone | Craig Lowndes |
Holden |
120 |
5 |
Jack Daniel’s Racing | Rick Kelly |
Holden |
111 |
6 |
VIP Petfoods | Steve Owen |
Ford |
102 |
7 |
Holden Racing Team | James Courtney |
Holden |
96 |
8 |
Fujitsu Racing GRM | Michael Caruso |
Holden |
90 |
9 |
Lockwood Racing | Fabian Coulthard |
Holden |
84 |
10 |
Supercheap Auto Racing | Russell Ingall |
Holden |
78 |
11 |
Jim Beam Racing | Steven Johnson |
Ford |
72 |
12 |
Team BOC | Jason Bright |
Holden |
69 |
13 |
Irwin Racing | Lee Holdsworth |
Ford |
66 |
14 |
Jack Daniel’s Racing | Todd Kelly |
Holden |
63 |
15 |
Lucky 7 Racing | Tim Slade |
Ford |
60 |
16 |
Jim Beam Racing | Dean Fiore |
Ford |
57 |
17 |
Tekno Autosports | Michael Patrizi |
Holden |
54 |
18 |
Tony D’Alberto Racing | Tony D’Alberto |
Ford |
51 |
19 |
Tekno Autosports | Jonathon Webb |
Holden |
48 |
20 |
Team iSelect | Taz Douglas |
Holden |
45 |
21 |
Wilson Security Racing | David Wall |
Holden |
42 |
22 |
SP Tools Racing | Shane van Gisbergen |
Ford |
39 |
23 |
Orrcon Steel FPR Ford | Mark Winterbottom |
Ford |
36 |
24 |
The Bottle-O Racing Team | David Reynolds |
Ford |
0 |
25 |
Fair Dinkum Sheds Racing | Karl Reindler |
Holden |
0 |
26 |
Fujitsu Racing GRM | Alexandre Prémat |
Holden |
0 |
27 |
Pepsi Max Crew | Greg Murphy |
Holden |
0 |
28 |
Team Norton DJR | James Moffat |
Ford |
0 |
A második futamra való kvalifikáción még inkább érződött a Ford fölény, hisz az FPR csapat lefoglalta az első rajt sort, mögöttük a TeamVodafone csapat, és őket követte meglepetésre David Reynolds valamint Tony D’Alberto.
A rajt itt is sima volt, bár Whincup beragadt egy picit így visszább esett, de hamar visszatornázta magát. A futamot itt is csak egy darab Safety Car-os periódus zavarta meg, amikor Garth Tander próbálta előzni Tony D’Alberto-t, aki zárta az ívet, s a belső részen a kanyarban a gumibálának ütközött, ami letörte az autó elejét, s emiatt a boxba kényszerült, majd feladta a versenyt.
A versenyzők jobban figyeltek most a sikán átvágásra, de így is volt, akit megbüntettek a bírók. Ez a futam két emberről szólt. Jamie Whincup és Mark Winterbottom párharcáról. A két srác körökön keresztül nem bírt magával. Hiába próbálta Whincup, minden erejével megelőzni “Frosty”-t, ez nem sikerült, így az FPR csapat versenyzője diadalt aratott. Mögöttük Will Davison, Craig Lowndes majd az új-zélandi Fabian Coulthard végzett a TOP 5-ben.
Helyezés |
Csapat |
Versenyző |
Márka |
Szerzett pontok |
1 |
Orrcon Steel FPR Ford | Mark Winterbottom |
Ford |
150 |
2 |
TeamVodafone | Jamie Whincup |
Holden |
138 |
3 |
Trading Post FPR Ford | Garth Tander |
Ford |
129 |
4 |
Team Vodafone | Craig Lowndes |
Holden |
120 |
5 |
Lockwood Racing | Fabian Coulthard |
Holden |
111 |
6 |
Irwin Racing | Lee Holdsworth |
Ford |
102 |
7 |
The Bottle-O Racing Team | David Reynolds |
Ford |
96 |
8 |
Tony D’Alberto Racing | Tony D’Alberto |
Ford |
90 |
9 |
Jack Daniel’s Racing | Todd Kelly |
Holden |
84 |
10 |
SP Tools Racing | Shane van Gisbergen |
Ford |
78 |
11 |
Lucky 7 Racing | Tim Slade |
Ford |
72 |
12 |
Jack Daniel’s Racing | Rick Kelly |
Holden |
69 |
13 |
Tekno Autosports | Jonathon Webb |
Holden |
66 |
14 |
Supercheap Auto Racing | Russell Ingall |
Holden |
63 |
15 |
Jim Beam Racing | Steven Johnson |
Ford |
60 |
16 |
Jim Beam Racing | Dean Fiore |
Ford |
57 |
17 |
Pepsi Max Crew | Greg Murphy |
Holden |
54 |
18 |
Team Norton DJR | James Moffat |
Ford |
51 |
19 |
Team iSelect | Taz Douglas |
Holden |
48 |
20 |
Fair Dinkum Sheds Racing | Karl Reindler |
Holden |
45 |
21 |
Team BOC | Jason Bright |
Holden |
42 |
22 |
Holden Racing TEam | James Courtney |
Holden |
39 |
23 |
Wilson Security Racing | David Wall |
Holden |
36 |
24 |
Fujitsu Racing GRM | Alexandre Prémat |
Holden |
33 |
25 |
Fujitsu Racing GRM | Michael Caruso |
Holden |
0 |
26 |
Holden Racing Team | Garth Tander |
Holden |
0 |
27 |
Tekno Autosports | Michael Patrizi |
Holden |
0 |
28 |
VIP Petfoods | Steve Owen |
Ford |
0 |