Jamie Whincup-nak nyugodtan lehetne nevet változtatnia Winluck-ra (szabadfordításban szerencsés győztes). A címvédő versenyzői képessége, tudása, és elszántsága mellé jó nagy adag szerencse is párosult élete folyamán, és ez az idei évben is kitart.
Az első futamot mindenki nagyon izgatottan várta. A rajt tiszta volt, Garth Tander hihetetlen jól kapta el a zöld jelzést, amivel rögtön Craig Lowndes elé tudott ugrani . A következő körökben viszont elszabadult a pokol. Csapaton belül és kívül is folytak a csaták test-test ellen, egészen az ötödik körig. A nyolcas kanyarban (a híres, gyors jobb töréses) először James Courtney vágódott a falba, mert autójában műszaki hiba keletkezett, őt az újonc Taz Douglas követte, aki megpróbálván elkerülni a balesetet hirtelen elrántotta a kormányt, de ő is a falba csapódott. Őket jóval később követte Jason Bright aki az olajfolton megcsúszva szintén belevágódott a védőkorlátba. Egyikük sem sérült meg, viszont az autókkal sok munkája lesz a szerelőknek, ha a vasárnapi futamra normális állapotba kívánják hozni őket.
A biztonsági autós fázis után folytatódott a küzdelem. Whincup három kiállásos taktikára váltott, míg a többiek próbálták kettővel megúszni. A 45. körben újabb baleset történt, szintén a nyolcas számú kanyarban. David Reynolds elvesztette uralmát autója felett, köszönhetően annak, hogy a verseny elején gondok adódtak a testének hűtését szabályozó ruhával, ami lényegében egy légkondicionáló berendezés. Ezzel sikerült többet spórolnia egyeseknek és igyekeztek kihúzni a végéig üzemanyaggal. Többek között Will Davison is aki a futamot vezette miután Whincup kiállt harmadjára is a boxba, 10 körrel a vége előtt. Will próbált spórolni az üzemanyaggal. Egészen az utolsó körig vezette a futamot, de a visszafordítóban elkezdett döcögni az autó, amit Whincup ki is használt. 4 kanyarral a vége előtt vette át a vezetést, és ezzel meg is nyerte a futamot. Davison épphogy be tudott még döcögni másodikként a célba. Harmadiknak pedig Garth Tander-t intették le. A Holden őrültekkel teli Adelaide tehát örülhetett, Whincup pedig 7. győzelmét aratta itt.
Hozzá kell tenni, hogy Whincup nem volt könnyű helyzetben, hisz édesapját egy hete vesztette el. Csoda hogy lelkileg gatyába tudta magát rázni, és beülni az autóba, arról nem is beszélve, hogy meg is nyerte a futamot.
A futam után Craig Lowndes-tól elvettek 25 pontot, mert az utolsó körben megforgatta Todd Kelly-t.
Befutó eredménye:
Pozíció | Csapat | Versenyző | Autó | Pontok |
1. | TeamVodafone | Jamie Whincup | Holden |
150 |
2. | FPR Ford | Will Davison | Ford |
138 |
3. | Holden Racing Team | Garth Tander | Holden |
129 |
4. | TeamVodafone | Craig Lowndes | Holden |
120 |
5. | Irwin Racing | Lee Holdsworth | Ford |
111 |
6. | Lockwood Racing | Fabian Coulthard | Holden |
102 |
7. | Jack Daniel’s Racing | Rick Kelly | Holden |
96 |
8. | Jack Daniel’s Racing | Todd Kelly | Holden |
90 |
9. | FPR Ford | Mark Winterbottom | Ford |
84 |
10. | Jim Beam Racing | Steven Johnson | Ford |
78 |
11. | SP Tools Racing | Shane van Gisbergen | Ford |
72 |
12. | Lucky 7 Racing | Tim Slade | Ford |
69 |
13. | Supercheap Auto Racing | Russell Ingall | Holden |
66 |
14. | Tekno Autosports | Michael Patrizi | Holden |
63 |
15. | Team Norton DJR | James Moffat | Ford |
60 |
16. | Jim Beam Racing | Dean Fiore | Ford |
57 |
17. | Fujitsu Racing GRM | Alexandre Prémat | Holden |
54 |
18. | Wilson Security Racing | David Wall | Holden |
51 |
19. | V.I.P. Petfoods | Steve Owen | Ford |
48 |
20. | Fair Dinkum Sheds Racing | Karl Reindler | Holden |
45 |
21. | Tony D’Alberto Racing | Tony D’Alberto | Ford |
42 |
22. | Fujitsu Racing GRM | Michael Caruso | Holden |
39 |
23. | Tekno Autosports | Jonathon Webb | Holden |
36 |
24. | Pepsi Max Crew | Greg Murphy | Holden |
33 |
25. | The Bottle-O Racing Team | David Reynolds | Ford |
0 |
26. | Holden Racing Team | James Courtney | Holden |
0 |
27. | Team iSelect | Taz Douglas | Holden |
0 |
28. | Team BOC | Jason Bright | Holden |
0 |